CBD olej na nespavosť - Zázračný liek na problémy zo spánkom?

Noc čo noc sa netrpezlivo prevaľujete v posteli, kým sa vám nepodarí aspoň na chvíľku zaspať, pretože vás trápi nespavosť? 

V priebehu noci sa niekoľkokrát prebudíte a dlhé minúty pozeráte do čiernočiernej tmy. Keď až začiatkom rána konečne zaspíte, prebudí vás otravný zvuk budíka s pocitom silnej únavy, ako keby ste celú noc bez prestávky sadili zemiaky.

Trápi vás nespavosť? Problémy s nespavosťou nie sú ojedinelé, práve naopak. Rôznymi ťažkosťami so zaspávaním a spánkom vraj trpí až pätina ľudskej populácie. V dnešnom článku sa zameriame na to, ako konečne poraziť nespavosť a čo všetko ju spôosobuje.

MANA RECENZIA - OBSAH ČLÁNKU

Spánok potrebujeme k životu rovnako ako vzduch a vodu

Ak patríte medzi ľudí, ktorým spánok „berie“ čas, na chvíľu sa zastavte a zamyslite sa. Spánok je rovnako dôležitý ako vzduch, jedlo a pitie.

Kvalitný spánok potrebujeme pre každodenné obnovenie činnosti a riadenie organizmu. Bez spánku by sme trpeli, boli by sme unavení, nesústredení, neschopní premýšľať či si užívať obyčajných radostí života. Priemerný človek prespí približne tretinu svojho života.

Najviac času spánku venujeme v detstve, najmenej toho naspíme v starobe. Potreba spánku je samozrejme individuálna a nedá jednoducho povedať, že každý človek bez výnimky musí denne spať 8 hodín denne, aby sa cítil pripravený na ďalší deň.  Podobné je to s dobou zaspávania.

CBD vám môže pomôcť zaspať

Kanabidiol – tiež známy ako CBD – je jedným z hlavných kanabinoidov v rastline konope. Kanabinoidy interagujú s vašim endokanabinoidným systémom, čo pomáha vášmu telu udržiavať stav rovnováhy a stability alebo homeostázy.

Na rozdiel od tetrahydrokanabinolu (THC), CBD nie je psychoaktívne, čo znamená, že vás nedostane „high“. Namiesto toho má celý rad zdravotných aplikácií, ako je znižovanie záchvatov u ľudí s epilepsiou a úľava od bolesti z rôznych stavov.

Niektoré výskumy a anekdotické dôkazy naznačujú, že CBD vám môže tiež pomôcť kvalitne sa vyspať. Nižšie rozoberiem všetko to, čo potrebujete vedieť o používaní CBD na spánok.

Kanabidiol – tiež známy ako CBD – je jedným z hlavných kanabinoidov v rastline konope. Kanabinoidy interagujú s vašim endokanabinoidným systémom, čo pomáha vášmu telu udržiavať stav rovnováhy a stability alebo homeostázy.

Na rozdiel od tetrahydrokanabinolu (THC), CBD nie je psychoaktívne, čo znamená, že vás nedostane „high“. Namiesto toho má celý rad zdravotných aplikácií, ako je znižovanie záchvatov u ľudí s epilepsiou a úľava od bolesti z rôznych stavov.

Niektoré výskumy a anekdotické dôkazy naznačujú, že CBD vám môže tiež pomôcť kvalitne sa vyspať. Nižšie rozoberiem všetko to, čo potrebujete vedieť o používaní CBD na spánok.

Čo hovorí výskum o vplyve CBD na spánok?

Aby sme pochopili, či CBD môže zlepšiť spánok, musíme najskôr pochopiť, čo spôsobuje zlý spánok.

Veľa vecí môže spôsobiť, že budete zle spať. Podľa Mayo Clinic môže byť nespavosť spôsobená:

  • poruchou duševného zdravia, ako je úzkosť, posttraumatická stresová porucha (PTSD) a depresia
  • lieky, ktoré môžu narušiť váš cyklus spánku-bdenia
  • fyzické podmienky, ako je chronická bolesť a syndróm nepokojných nôh
  • kofeín, najmä ak sa konzumuje neskoro cez deň
  • faktory prostredia, ako sú hlasné zvuky alebo nepríjemná posteľ

Ak je vaša nespavosť spôsobená vonkajšími faktormi alebo súvisiacimi stavmi, môže CBD pomôcť pri liečbe príčin nespavosti.

Zatiaľ čo výskum CBD je ešte len v začiatkoch, niektoré výskumy naznačujú, že CBD dokáže liečiť úzkosť.

Výskum Trusted Source publikovaný v roku 2019 skúmal, či by CBD mohlo zlepšiť spánok alebo znížiť úzkosť. Štúdie sa zúčastnilo 72 subjektov, pričom 47 malo úzkosť a 25 malo zlý spánok. Subjektom sa každý deň podávalo 25 miligramov (mg) CBD vo forme kapsúl. V prvom mesiaci 79,2 % pacientov uviedlo nižšiu hladinu úzkosti a 66,7 % hlásilo lepší spánok.

Bolesť, ktorá môže tiež spôsobovať problémy so spánkom, môže byť potlačená CBD. Recenzia Trusted Source in Frontiers in Pharmacology z roku 2018 poznamenala, že existuje značné množstvo dôkazov na podporu tvrdenia, že CBD tlmí bolesť. Autori poznamenávajú, že znížením chronickej bolesti môže CBD zlepšiť spánok.

Ďalší výskum tvrdí, že CBD ovplyvňuje spánkový cyklus. Výskum z roku 2014 sa zameral na štyroch pacientov s Parkinsonovou chorobou. Zistilo sa, že CBD zlepšilo príznaky poruchy spánku REM (RBD). RBD je spojené so zlým spánkom a nočnými morami.

Výskum z roku 2017 tiež tvrdí, že CBD môže byť užitočný pri liečbe RBD a že ukazuje potenciál na liečbu nadmernej dennej ospalosti.

Správa z roku 2014 zistila, že CBD by mohlo mať potenciál na podporu bdelosti na základe výskumu u ľudí aj zvierat. Autori poznamenali, že si nie sú istí, ako alebo prečo CBD v niektorých prípadoch podporovalo bdelosť.

Ako funguje CBD pri zlepšovaní spánku?

Aj štúdie, ktoré vedú k záveru, že CBD môže zlepšiť spánok, nie sú vždy schopné povedať, prečo je to tak. Väčšina vyššie spomenutých štúdií zdôrazňuje, že predtým, ako úplne pochopíme, ako ovplyvňuje náš spánok, potrebujeme viac výskumu o CBD.

Ako už bolo spomenuté vyššie, mnoho vedcov tvrdí, že CBD zlepšuje spánok, pretože bojuje proti základným príčinám nespavosti.

Keď sa uskutoční ďalší výskum ohľadom CBD, dozvieme sa viac o tom, prečo a ako nám môže pomôcť zaspať.

Ako používať CBD ak chcem docieliť kvalitný spánok?

Existuje množstvo spôsobov, ako užívať CBD. Dodáva sa v niekoľkých rôznych formách, vrátane:

Spravidla sa vapovanie CBD dostane do vášho systému rýchlejšie ako iné formy. Nie je však veľa výskumov o vapovaní CBD a vaping všeobecne môže predstavovať respiračné riziká.

Dávkovanie CBD, ktoré užívate a čas, v ktorý CBD užívate, bude závisieť od mnohých faktorov. Vaša váha, osobná chémia tela a podstata vašich problémov so spánkom ovplyvnia fungovanie CBD. To, čo funguje pre niektorých ľudí, nemusí fungovať pre ostatných.

Väčšina klinických štúdií o CBD a spánku zahŕňala podávanie subjektom kdekoľvek medzi 25 mg až 1 500 mg CBD denne. Najlepšie je začať s nízkym dávkovaním a postupne ho zvyšovať, kým nenájdete niečo, čo vám vyhovuje.

Veľká časť výskumov CBD, úzkosti a spánku zaznamenala, že mnoho pacientov si nevšimne okamžitý rozdiel. Vyššie uvedená štúdia z roku 2019 poznamenala, že zaznamenanie rozdielu trvalo približne mesiac. Buďte trpezliví a nezabudnite, že je nepravdepodobné, že dosiahnete okamžité výsledky.

Môžu nastať nejaké vedľajšie účinky?

Správa z Trusted Source z roku 2017 preskúmala viaceré štúdie o bezpečnosti CBD a dospela k záveru, že ide o relatívne bezpečnú liečbu.

Vedľajšie účinky nie sú pomerne časté. Môžu sa však vyskytnúť niektoré menšie vedľajšie účinky.

✔ Možné vedľajšie účinky:

  • únava
  • hnačka
  • zmeny chuti do jedla
  • zmeny hmotnosti

Aj keď sa CBD všeobecne považuje za bezpečnú látku, štúdia uskutočnená na myšiach z roku 2019 vyvolala obavy z možného poškodenia pečene CBD. CBD môže tiež interagovať s inými liekmi, ktoré užívate, skôr ako ich začnete používať, poraďte sa so svojím lekárom.

Než si kúpite CBD od nejakej spoločnosti, preskúmajte si ich históriu. Vyvarujte sa spoločnostiam, ktoré v minulosti nesprávne označovali CBD, a rozhodnite sa pre CBD, ktoré boli testované treťou stranou.

Podľa Mayo Clinic lekári zriedka odporúčajú užívať lieky na spánok dlhšie ako niekoľko týždňov. Aj keď CBD a ďalšie lieky môžu byť užitočné, je dôležité prísť na hlavnú príčinu vašich problémov so spánkom.

Možno budete potrebovať fyzické vyšetrenie, zmenu spánkových návykov alebo zmenu liekov. Poraďte sa so svojím lekárom, ak máte problémy so spánkom.

CBD koktejl pred spaním

Spisovateľ a expert na CBD Gabriel Aly užíva CBD každú noc pred spaním a zamiešava ho do chutného a jednoduchého džúsového koktejlu obsahujúceho čerešne – prírodný zdroj melatonínu – a koreň valeriány lekárskej, ktorý sa historicky používa na podporu spánku.

➡ Zloženie

  • 1 pohár čerešňovej šťavy
  • 1 pohár šťavy z bieleho hrozna
  • kúsok valeriány lekárskej
  • preferovaná dávka CBD oleja

➡ Pokyny

  1. Všetky ingrediencie jednoducho zmiešajte.
  2. Vypite ich tesne pred spaním.

✔ Moje najobľúbenejšie CBD oleje:

  • Jeden z najsilnejších CBD olejov „full spectrum“ ktorý som vyskúšal, pochádzal od spoločnosti s názvom Carantura.com
  • Ďalšou spoločnosťou, ktorú mám rád, je Zelenazeme.cz. Používajú metódu extrakcie alkoholu a zameriavajú sa na kontrolu kvality. Ich ceny sú úžasné a ide o rodinnú firmu z ktorej som už testoval viacero produktov. Ak máte nejaké otázky, vždy vám poradia.
  • CBDstar.cz je ďalšou známou spoločnosťou, ktorá predáva oleje s úplným spektrom a aj izoláty CBD. Tiež môžem len odporučiť.

Príčiny nespavosti - prečo stále viac ľudí zle spí?

Ak patríte medzi šťastlivcov, ktorí zaspávajú a spia ako batoľatá, prejdite na iný pre vás zaujímavejší článok. Tento by vám možno akurát privodil zlé sny. Považujte sa za šťastného človeka, ktorý má to šťastie, že sa ráno prebúdza odpočinutý a plný energie do nového dňa.

Tento pocit nepozná pätina populácie. Podľa odborníkov počet ľudí trpiacich rôznymi spánkovými poruchami dramaticky narastá.

Najčastejšie poruchy zaspávania a spánku:

  • Insomnia – nespavosť, nemožnosť zaspať, opakované prebúdzanie
  • Hypersomnia – zvýšená spavosť, nezvládnuteľná ospalosť, nemožnosť sa ráno prebudiť
  • Poruchy cirkadiánneho rytmu – poruchy striedania spánku a bdenia
  • Parasomnia – námesačnosť, rozprávanie zo spánku, nočné kŕče, nočné pomočovanie najmä u detí, nočné mory a pod.
  • Spánkový apnoický syndróm – chrápanie, výpadky pravidelného dýchania
  • Syndróm nepokojných nôh – neustále nutkanie pohybovať dolnými končatinami (príčinou sú pocity bolesti, pálenie, tlaku, svrbenie v kľudovom stave)

VIETE, ČO JE TO NARKOLEPSIA? Týchto ľudí nespavosť rozhodne netrápi. Mozog ľudí, ktorí touto chorobou trpia, nie je schopný ovládať a regulovať cyklus spania a bdenia. To znamená, že môžu náhle zaspať kedykoľvek a kdekoľvek – pri práci, pri varení, na bicykli, pri schôdzke i na prechádzke. Narkolepsia je vzácna a pomerne nebezpečná choroba, ktorá sa dedí.

spanie za volantom

Príčiny nespavosti

Ak je spánok dostatočný, človek sa po prebudení cíti odpočinutý, svieži a má dostatok energie. Zlé je, ak spánok neprináša potrebný odpočinok a dotyčný pociťuje trvalú únavu v priebehu celého dňa.

Krátkodobé problémy so spaním nemá zmysel riešiť. Dlhšie trvajúce ťažkosti však môžu ovplyvniť aj celkové zdravie. Príčiny nespavosti môžu byť rôzne a v zásade ich možno rozdeliť na vonkajšie príčiny a vnútorné príčiny.

Vonkajšie príčiny nespavosti:

  • Stres – pracovný, osobný
  • Okolité vplyvy – nepohodlná posteľ, nadmerný hluk, horúčava, chlad, zápach
  • Nevhodná spánková hygiena – intenzívny šport pred spánkom, sledovanie televízie z postele

Vnútorné príčiny nespavosti:

  • Telesné ťažkosti – ťažkosti a bolesti vyvolané chorobou, prípadne úrazom
  • Psychické ťažkosti – silné emočné zážitky, strach, úzkosť, nervozita
nespavosť muža

POZOR! Nespavosť sa prejavuje presne tak, ako sme si stručne naznačili v úvode článku. Človek má problémy zaspať. Po zaľahnutí sa dlho prevaľuje a nedarí sa mu zabrať.

Počas noci sa často prebúdzať. Niekedy zaspí rýchlo, inokedy doslova zíza do stropu a snaží sa počítať ovečky. Ráno sa čoskoro prebudí, ťažko vstáva a únavu vníma po celý deň.

Dlhodobá nespavosť však môže viesť k sérii psychickým i zdravotným problémom a narušiť tak rodinný, pracovný a spoločenský život. Vedľa únavy, straty schopnosti myslieť a sústrediť sa môže vyvolať poruchy sebakontroly, depresie a dokonca aj vznik závislosti od liekov, alkoholu, kofeínu a pod. V najhoršom prípade môže chronická nespavosť aj zabíjať.

Hlavné riziká nespavosti:

  • Priberanie na váhe
  • Rýchlejšie prejavy starnutia
  • Zníženie chuti na sex – libida
  • Vyššie riziko ochorenia na cukrovku
  • Náchylnosť k srdcovo-cievnym chorobám
  • Emočná plochosť

CBD olej na problémy s nespavosťou

Vyskúšajte CBD olej a docieľte tým kvalitnejší a lepší spánok. Vyššie v článku sú spomenuté vedecké štúdie, ako vám CBD olej môže pomôcť s nespavosťou.

Problémy s nespavosťou v rôznych fázach života

Najčastejšie si nespavosť dávame do súvislosti s produktívnym životom, kedy nás práca prenasleduje doslova aj v snoch a v neskoršom veku, kedy potreba spánku klesá. Respektíve organizmus seniorov takisto potrebuje kvalitný spánok, ak nie dokonca viac.

Mávajú však ťažkosti so zaspávaním a spánkom kvôli chorobám a bolestiam, ktoré vyšší vek bohužiaľ sprevádza. Nespavosť však môže potrápiť aj deti, tehotné ženy a ženy v klimaktériu (prechode).

  • Nespavosť u detí je vážny problém, ktorý môže naznačovať v lepšom prípade zlý denný režim, v tom horšom vážne ochorenie. Detský spánok môžu ohroziť bežné choroby, nepríjemné emočné zážitky, problémy v rodine, v škôlke či v škole. Deťom najviac prospieva pravidelný režim zaspávania, prebúdzania aj popoludňajšieho spánku. Samozrejmosťou by mala byť pokojná a pohodová atmosféra. Pri uspávaní detí pomáhajú osvedčené rituály – spievanie, čítanie rozprávok a pod.
  • Nespavosť v tehotenstve potrápi až 75% nastávajúcich mamičiek. Môžu za to hormonálne zmeny a rastúce bruško. Tehotné ženy tiež pociťujú väčšiu únavu vyvolanú vyššou hladinou hormónu progesterónu, čo má za následok ospalosť počas dňa. Pomáha podloženie vankúšom (skvelé sú veľké dojčiace vankúše), večerná prechádzka, upokojujúce čítanie, či počúvanie hudby, teplý kúpeľ a dobre vyvetraná miestnosť.
  • Nespavosť v klimaktériu – veľké zmeny prežívajú ženy v období prechodu (klimaktérium) a to ako po fyzickej, tak i psychickej stránke. Nespavosť v ich prípade najčastejšie spôsobujú hormonálne a psychické zmeny, kedy si ženy uvedomujú, že už nemôžu byť matkami. Často tiež ide o obdobie, kedy je deti opúšťajú a zakladajú svoje vlastné rodiny.
spanie dieťatka

15 pravidiel správnej spánkovej hygieny:

  1. Zaspávajte a vstávajte v rovnakom čase.
  2. Nespite cez deň.
  3. Posteľ používajte pre spánok a pre sex.
  4. Pravidelne a intenzívne vetrajte v spálni. Optimálna teplota je 18-20 ° C.
  5. V spálni minimalizujte hluk a svetlo. Spánku prospieva ticho a tma.
  6. V posteli nesledujte televíziu, nečítajte, ani sa nevenujte iným rušivým činnostiam.
  7. Pred spánkom sa nevenujte intenzívnej športovej činnosti.
  8. Pred zaspaním nejedzte, nepite kávu, čierny čaj ani alkohol.
  9. Žite zdravšie – pravidelne športujte, jedzte zdravo a relaxujte.
  10. Do postele si ľahnite ospalí.
  11. Spánok podporí teplý kúpeľ. Nebojte sa pridať bylinky podporujúce spánok.
  12. Nemyslite na problémy, či už v práci alebo doma. Zbavte sa stresu a uvoľnite svoju myseľ.
  13. Myslite na niečo príjemné.
  14. AK nezaspíte do 30 minút, venujte sa monotónnej (únavnej) činnosti ako je čítanie alebo počúvanie hudby. Choďte si dať teplú sprchu.
  15. V posteli zostávajte len po dobu spánku. K premýšľaniu si nájdite iný priestor.

Spite sladko každú noc - odporúčanie na záver

Ono sa ľahko povie, prestaňte myslieť na problémy. Často ale stačí ľahnúť do postele a hneď vám hlavou znovu bežia všetky tie myšlienky, na ktoré ste chceli zabudnúť.

Skúste si vymyslieť vlastný usínaci rituál. Doprajte si kúpeľ prevoňaný bylinkami, uvarte si rovnako voňavý čaj a prečítajte si pár strán knižky. Zbavte sa urputných myšlienok na problémy a nechajte svoju myseľ odísť mimo vaše vedomie v pokoji a mieri.

Myslím si, že CBD olej by mohol byť tá ideálna voľba práve pre vás, pretože nielen podporuje spánok, ale znižuje úzkosť a potlačuje rôzny typy chorôb – viac v mojom článku.

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Ing. Dávid Škola
Ing. Dávid Škola

Zakladateľ projektu. Venujem sa recenzií produktov už dlhší čas, vždy daný produkt sám vyskúšam, detailne preštudujem všetko o danom produkte a až potom napíšem recenziu. Mojím hlavným cieľom je vyriešiť zákazníkov problém a tak pristupujem aj k písaniu recenzií.

Dní
Hodiny
Minúty
Sekundy

NÁKUPNÉ ŠIALENSTVO BLACK FRIDAY JE ZASE TU, VYUŽITE

BRUTÁLNE ZĽAVY!